Årets servicemätning är igång!

Jennie Mattsson, samhällsvägledare i Medborgarservice ser framemot ett högt deltagande i årets servicemätning.

Nu startar årets servicemätning via telefon och e-post. Servicemätningen gör Lilla Edets kommun för att vi vill veta mer om hur du upplever vår service och vårt bemötande när du är i kontakt med oss. Mätningen pågår under två månader och ditt svar är anonymt.

– Vi hoppas att många väljer att svara på enkäten. Era svar ger oss värdefull information om vad som fungerar bra och vad som behöver förbättras. Detta är andra gången vi deltar och det ska också bli intressant att kunna jämföra resultatet med förra årets mätning, säger Jennie Mattsson, samhällsvägledare i Medborgarservice.

Så här går mätningen till

Själva mätningen genomförs via korta enkäter som går ut till de som haft kontakt med kommunen. Enkäterna når mottagarna via sms och via e-post (för de som mejlat kommunens funktionsbrevlådor – till exempel kommunen@lillaedet.se). Det gäller alltså inte för de som mejlat till personliga e-postadresser med förnamn.efternamn@lillaedet.se). Du som ringt en enskild tjänsteperson kan komma att delta i undersökningen.

Undersökningen genomförs av företaget Brilliant Future, på uppdrag av Lilla Edets kommun. Det är många kommuner som deltar i undersökningen, vilket gör att vi också kan jämföra oss med andra. Deltagandet är anonymt och inga telefonnummer eller e-postadresser sparas.

2023 års mätning visade goda resultat men också att det finns förbättringsarbete att göra för att ge en ännu bättre service.

Publicerad:

Senast uppdaterad:

Kategori: Kommun och politik

Kontakt

Senaste nyheterna

  • Lila orkidee med två fjärilar på. I bakgrunden grönt gräs.
  • Tvåvåningshus med trädgård där några människor vistas
  • En ordförande klubba ligger framför en vit bakgrund. Logotypen för Lilla Edets kommun syns i övre högra hörnet