Synpunkter och felanmälan
Har du synpunkter på kommunens service eller tjänster? Då vill vi gärna ha reda på det. Dina tankar, idéer och klagomål är värdefulla för oss. De hjälper oss att utveckla och förbättra vår verksamhet.
Enkelt att lämna synpunkter
Du är alltid välkommen att lämna en synpunkt eller ställa en fråga till kommunen. Det gör du direkt till någon anställd i kommunen via telefon, e-post eller medborgarservice. Du kan även använda formuläret nedan. Tänk då på att beskriva din synpunkt eller fråga så tydligt som möjligt.
Besked inom tio dagar
Din synpunkt skickas till berörd verksamhet. Du får besked om vad som händer i ditt ärende inom tio arbetsdagar. Under semesterperioden kan det dock ta längre tid.
Det går bra att vara anonym, men då har vi ingen möjlighet att återkomma till dig med information om hur din synpunkt behandlats. För att bli kontaktad anger du kontaktuppgifter i formuläret nedan.
Vad händer med dina synpunkter, klagomål eller förslag?
I princip är all post till Lilla Edets kommun en allmän handling. Dina synpunkter, inklusive dina personuppgifter registreras i vårt ärendehanteringssystem och blir allmän handling. Det innebär bland annat att allmänheten och massmedia kan begära att få ta del av din synpunkt, förutsatt att den inte innehåller sekretesskyddat material. Du kan välja att inte uppge namn och adress, men då kan vi inte återkomma till dig med besked.
Alla inkomna synpunkter registreras och följs upp. Tack för ditt engagemang!
Felanmälan och förbättring i vår offentliga miljö?
Använd gärna webbtjänsten "Ett bättre Lilla Edet" om du vill göra oss uppmärksamma på fel och förbättringsåtgärder i vår offentliga miljö. Läs mer nedan.
Synpunkter på kommunalt dricksvatten
Lämna din synpunkt/fråga till kommunen
Senast uppdaterad:
Kontakt
Vid akuta fel efter kontorstid:
SOS Alarm Göteborg
031-703 16 95
SOS Alarm kontaktar ansvarig beredskapspersonal