Naturveckor: Föreläsning ”Kära lupin – nu tar jag ditt liv”

Lupiner

Välkommen på en föreläsning om invasiva främmande växter i Kulturhuset Eden torsdag 23 maj kl. 18.30-19.30. Kommunekolog Anna Tauson berättar hur du känner igen arterna, varför de är besvärliga och hur vi kan hjälpas åt att minska spridningen. Boka din gratisbiljett senast onsdag 22 maj.

Invasiva främmande arter sprider sig allt mer i Sverige. De är ett hot mot den biologiska mångfalden och bekämpningen kan vara svår och skapar stora samhällskostnader. Vad är egentligen invasiva främmande arter och vilka har vi här i Lilla Edets kommun? Vad säger lagstiftningen om invasiva främmande arter och hur kan du som har en invasiv främmande växt i din trädgård bekämpa den? Det kommer även finnas tid för frågor för dig som har en invasiv växt i din trädgård eller på din fastighet.

Föreläsningen är gratis men antalet platser är begränsat, så boka din plats senast onsdag 22 maj via Billetto.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Plats: Kulturhuset Eden, Göteborgsvägen 61, Lilla Edet

Arrangör: Lilla Edets kommun

Evenemanget är kostnadsfritt men anmälan krävs. Se evenemangsinformationen.

• Blommande rosa Azalea