Planerar du att bygga nytt, bygga om eller bygga till? Vill du stycka av din fastighet eller riva ett gammalt hus?
Undrar du vad det är för skillnad på en bygglovsansökan och en anmälan? Funderar du över när du kan söka förhandsbesked eller varför det ska göras? Svaret på dina frågor hittar du på följande sidor.31 maj bytte Lilla Edets kommun höjdsystem, från de tidigare systemen RH00 och RH70 till det nationella referenssystemet RH 2000. Det är därför viktigt att du som söker bygglov kontrollerar vilket höjdsystem som anges på dina handlingar.
Läs mer om systembytet på lillaedet.se/höjdsystem Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Bygglovsenheten går över till förbokade möten och digitala möten, med anledning av coronapandemin men också för att kunna ge dig bästa möjliga service.
Det innebär att bygglovsjourens drop-in i Medborgarservice i kommunhuset på måndagar gör ett uppehåll tills vidare. Men du kan självklart fortfarande lämna och hämta handlingar på plats i Medborgarservice.
Förutom fysiska förbokade möten erbjuder bygglovshandläggarna nu även Teams-möten och givetvis går det också bra att boka in ett telefonmöte.
Kontaktuppgifter hittar du i högerspalten.
Med tanke på coronapandemin är det viktigt att du som kommer till ett möte är helt frisk och har varit det i minst 48 timmar. Tänk också på att minimera antalet personer vid mötet.
Vill du komma i kontakt med en bygglovshandläggare? Då är du välkommen att fylla i kontaktformuläret nedan, så hör de av sig så snart de har möjlighet.
Besöksadress: Järnvägsgatan 12, Lilla Edet Postadress: 463 80 Lilla Edet
E-post: kommunen@lillaedet.se Telefon: 0520-65 95 00