Nationaldagsfirande i Ströms slottspark

Bakdelen på en äldre, vinröd flakbil.

Dagen bjuder på uppträdanden och aktiviteter för alla åldrar. I parken hittar du också mat och dryck till försäljning, så du behöver inte gå hungrig! Föreningslivet medverkar och visar upp sina verksamheter. Fri entré!

Smakprov ur programmet:

Sonja Aldén

En av Sveriges mest folkkära sångerskor uppträder i Ströms slottspark dagen till ära!

Nationaldagstal

Nationaldagstal av Camilla Waltersson Grönvall, socialtjänstminister och kommuninvånare i Lilla Edets kommun.

Alexander Karlsson - Svensk mästare i cykeltrial

Uppvisning med Alexander Karlsson, regerande flerfaldig svensk mästare i cykeltrial. Under uppvisningen kan du se Alexander utföra allt från grundläggande balansutmaningar till tekniska under.

Familjeföreställning med LongKalsong

Vi följer med Tompa och Mackan på sångäventyr, där alla får sjunga med och föreslå vart vi ska åka! Duon LongKalsong bjuder på underfundiga och trallvänliga låtar som tilltalar både barn och vuxna.

Barnkortege

Självklart ska här firas med en barnkortege för alla barn! Vuxna är också välkomna att gå med. Det blir musik, hurrarop och flaggor!

Det blir också:

• Nya medborgare hälsas välkomna vid en ceremoni
  • Utdelning av miljöpriset, kulturstipendium, kulturpris och ungdomspris
  • Kulturskolan medverkar
  • Föreningslivet medverkar och visar upp sina verksamheter
  • Fiskdamm för alla barn
  • Poängpromenad för både barn och vuxna
  • Åk häst och vagn
  • Kaninhoppning
  • Mat och dryck till försäljning

Parkering hittar du vid Strömsskolan och i Lilla Edets centrum. Ta gärna med campingstol!

Plats: Ströms slottspark, Ljungskilevägen 9, Lilla Edet

Arrangör: Lilla Edets kommun

Evenemanget är kostnadsfritt och ingen anmälan behövs.

• Visionsbild visar hur en triangelformad sluss i Lilla Edet kan komma att utformas.